سوال طور

دانلود سوالات کنکور و نمونه سوال و جزوه درسی

سوال طور

دانلود سوالات کنکور و نمونه سوال و جزوه درسی

چگونه دین و زندگی را ۱۰۰ بزنیم

 

خوشبختانه  می تونیم بگیم رسیدن به درصد ۱۰۰ در دروس عمومی کمی راحت تر و امکان پذیر تر از دروس تخصصی هست .

اگر سوالات چند سال اخیر کنکور بررسی کنیم، می فهمیم که دین و زندگی از جمله درس هایی است که سبک سوالاتش تغییر زیادی داشته و می تونیم بگیم طراحان کنکور شیوه طراحی سوالات تغییر دادند به طوریکه از یک درس حفظی سوالات مفهومی زیادی در کنکور آورده می شود .

برای مثال اگر شما سوالات درس دین و زندگی کنکور ۹۲ یا ۹۳ رو جواب بدید اگر خوب مطالعه کرده باشید خیلی راحت می تونید به درصد بالای ۸۰  برسید اما از سال ۹۵ به بعد با تغییر در شیوه طراحی سوال با همین میزان درس خوندن ممکنه نتونید درصدی بالاتر از ۶۰ داشته باشید .

دین و زندگی در چند سال قبل از جمله درس هایی بود که میتونیم بگیم اکثر رتبه های برتر کنکور در این درس سرمایه گذاری می کردند و به دنبال کسب درصد بالا در این درس بودند . اما متاسفانه در این چند سال اخیر رسیدن به این درصد مشکل شده است.

بررسی دقیق سوالات کنکور سال های گذشته

اولین راه برای موفقیت در کنکور و رسیدن به درصد بالا در تمامی دروس بررسی سوالات کنکور سال های گذشته است تا به نوعی بتونیم متوجه یک ساختار کلی در سوالات بشیم و بدونیم که از چه قسمت هایی و با چه دیدگاهی سوال طرح می شود .

اگر سوال های کنکور سال های اخیر دین و زندگی رو بررسی کنید متوجه میشید که بسیار آیات مورد توجه طراح قرار گرفته است و حتی در بعضی سوالات تنها قسمتی کوچکی از آیه داده می شود و باقی قسمت ها رو خالی میزارن و جالب اینجاست که پاسخ سوال دقیقا از قسمتی از آیه است که در سوال داده نشده است .  می تونیم بگیم  بهترین روش برای جواب دادن به  این سبک از سوالات حفظ آیات متن درس و پرسش های آخر هر درس می باشد .

بهترین راه حل برای رسیدن به درصد ۱۰۰ در دین و زندگی کنکور

  • در مرحله اول باید همه آیات درس از جمله آیات متن درس و پرسش های آخر هر درس رو با معنی حفظ کنیم .
  • در مرحله دوم متن کتاب درسی رو با دقت مطالعه کنیم.
  • در مرحله سوم پس از مطالعه دقیق متن درس و حفظ آیات باید بتونید بین آیات و متن ارتباط برقرار کنید .

روش رسیدن به مفهوم آیات

بهتره پاراگراف پایین و بالای هر آیه رو با متن و معنی آیه مقایسه و بررسی کنید . کتاب های آموزشی زیادی برای کمک در مفاهیم آیات وجود داره اما تا زمانی که خودتون به این مفاهیم دست پیدا نکنید و نتوانید بین متن و آیات ارتباط برقرار کنید، نمی تونید به تسلط کافی برسید و اگر تنها از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید  و مفاهیم را به صورت آماده بخونید دیگر قدرت تجزیه و تحلیل ندارید و تنها مفاهیم را به صورت حفظی یاد می گیرد که در حافظه کوتاه مدت شما باقی می ماند و پس از مدتی فراموش می کنید .

شیوه تست زنی در درس دین و زندگی

بعد از مطالعه کامل دینی و تسلط کافی به متن و آیات به سراغ تست بروید و بهتر است تست های خط به خط بزنید و بیشتر از آیات تست بزنید برای اینک آیات حفظ شده رو از یاد نبرید بهتر است که هر شب ۱۵ دقیقه تایم برای مرور و حفظ آیات دین و زندگی قرا بدید.

با این روش اگر به صورت مستمر آیات رو مرور کنید میتونید به درصد بسیار خوبی در دین و زندگی کنکور به دست پیدا کنید.

  
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.