سوال طور

دانلود سوالات کنکور و نمونه سوال و جزوه درسی

سوال طور

دانلود سوالات کنکور و نمونه سوال و جزوه درسی

روزی چند ساعت زیست شناسی بخوانیم؟

طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان سنجش کشور در آزمون سراسری سال ۹۴ تنها ۸ درصد از داوطلبان درصد بالای ۸۰ داشته اند و این در حالی است که هیچ یک از داوطلبان به درصد ۹۰ و یا بالاتر دست پیدا نکرده اند.

این آمار گواه اهمیت فوق العاده درس زیست شناسی در کنکور سراسری است. اگر سوالات این درس را در ۱۰ سال اخیر بررسی کنید متوجه خواهید شد که از سال ۹۲ به بعد تیپ تست های زیست شناسی در کنکور سراسری تفاوت عمده ای نسبت به سال های قبل پیدا کرد. از سال ۹۲ به بعد تست های شمارشی پای ثابت کنکور سراسری بوده است. توجه ویژه به قیدها، مانور بیشتر بر روی مباحث گیاهی و ژنتیک، تا جایی که سهمیه تست های مسائل ژنتیک در کنکور ۹۶ نسبت به ۹۵ از ۳ به ۵ تست رسید.

امروزه زیست شناسی کاملا تبدیل به یک درس مفهومی شده است. داوطلبان برای اینکه در این درس به درصد ها بالا برسند باید نگرش خودشان را نسبت به این درس عوض کنند و متناسب با کنکورهای اخیر، این درس را مطالعه کنند. ما در این مقاله از سایت محصل ایرانی با ذکر نکاتی به شما در این امر کمک خواهیم کرد.

برای زیست شناسی باید برنامه ای خاص این درس داشته باشید. مرور و تکرار کردن در زیست از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است به همین دلیل توصیه می کنیم حداقل روزی ۷۵ دقیقه تا ۳ ساعت به مطالعه این درس اختصاص دهید.

بهتر است بعد از تسلط به فصول مرتبط بهم برای زیست شناسی به سراغ تست زنی بروید چرا که در کنکور سراسری خیلی کم پیش می آید که صورت سوال و گزینه های آن، تمامی مربوط به مباحث یک فصل زیست شناسی باشد.

طراحان زیست شناسی کنکور سعی دارند با استفاده از جملات طولانی و مبهم هرچه بیشتر شما را گیج کنند بنابراین سرعت و دقت در کنار دانش می‌تواند در زدن تست‌های زیست به کمک شما بیاید.

توجه داشته باشید که برای درسی مثل زیست شناسی کتاب درسی حکم منبع اول و آخر را دارد. اگر تمایل به استفاده از کتاب های صرفا آموزشی دارید حتما با دبیر خود مشورت کنید تا کتابی را تهیه کنید که محتوای علمی غلط نداشته باشد.

حفظ کردن و تسلط داشتن به تمامی متون کتاب های درسی زیست شناسی در کنار یادگیری صحیح مفهوم مباحث مختلف کلید موفقیت شما در این درس خواهد بود.

همیشه خودتان را جای طراح سوالات بگذارید و سعی کنید تمامی پاراگراف های یک فصل از زیست را به مباحث دیگر از سایر فصول این درس ارتباط دهید.

روند صحیح مطالعه یک فصل در زیست شناسی

  1. مطالعه اجمالی و روزنامه وار در حد ۱۵ دقیقه
  2. مطالعه عمیق هر پاراگراف و خط کشی زیر لغات مهم از جمله قیدها و کلمات تاکیدی
  3. بیان هر پاراگراف برای خود
  4. طرح سوال از هر پاراگراف (سوالاتی که احتمال می دهید امکان طرح شدن آن در کنکور سراسری وجود دارد)
  5. تفکر بر روی جملات و یا پاراگراف هایی که احساس می کنید امکان ترکیب شدن با فصول دیگر از سایر کتاب های زیست شناسی وجود دارد.

  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.